Cursus Nederlands (leerplan)
Nederlands leerplan en audio, oefeningen, grammatica en vocabulaire materialen voor gebruik tijdens onze conversatielessen.
Gestructureerd naar CEFR-niveau
Praktisch en leuk
6 leermodules per niveau
Schrijf je nu in!
Niveau
A1
Leerdoelen
-
Basisbegroetingen en afscheidsgroeten.
(Basisbegroetingen en afscheidsgroeten.)
-
Een gesprek beginnen en beëindigen.
(Een gesprek beginnen en beëindigen.)
-
Vraag om verduidelijking.
(Vraag om verduidelijking.)
-
Persoonlijke voornaamwoorden (ik, jij, hij,…)
(Persoonlijke voornaamwoorden (ik, jij, hij,…))
Leerdoelen
-
Vertel je naam en vraag naar de naam van iemand anders
(Vertel je naam en vraag naar de naam van iemand anders)
-
Titels en manieren om mensen aan te spreken. (Meneer, mevrouw,...)
(Titels en manieren om mensen aan te spreken. (Meneer, mevrouw,...))
-
Stel jezelf voor
(Stel jezelf voor)
-
Het alfabet en de uitspraak
(Het alfabet en de uitspraak)
Leerdoelen
-
Vraag iemand waar ze vandaan komen
(Vraag iemand waar ze vandaan komen)
-
Zeg je nationaliteit
(Zeg je nationaliteit)
-
Bepaalde en onbepaalde lidwoorden (de, het, een)
(Bepaalde en onbepaalde lidwoorden (de, het, een))
-
Het zelfstandig naamwoord (enkelvoud & meervoud)
(Het zelfstandig naamwoord (enkelvoud & meervoud))
Leerdoelen
-
Leren tellen
(Leren tellen)
-
Nummers van 1-100
(Nummers van 1-100)
-
Hoofdtelwoorden
(Hoofdtelwoorden)
Leerdoelen
-
Praat over familieleden
(Praat over familieleden)
-
Beschrijf je gezinsleden
(Beschrijf je gezinsleden)
-
De bezittelijke voornaamwoorden (mijn, jouw, zijn,...)
(De bezittelijke voornaamwoorden (mijn, jouw, zijn,...))
-
Gebruik van praten, spreken, babbelen en kletsen
(Gebruik van praten, spreken, babbelen en kletsen)
Leerdoelen
-
Iemand naar zijn leeftijd vragen
(Iemand naar zijn leeftijd vragen)
-
Zeg hoe oud je bent en wanneer je jarig bent
(Zeg hoe oud je bent en wanneer je jarig bent)
-
Vraagwoorden (hoe, hoeveel, waar, wanneer)
(Vraagwoorden (hoe, hoeveel, waar, wanneer))
Leerdoelen
-
Beschrijf je beroep
(Beschrijf je beroep)
-
Vraag naar iemands beroep
(Vraag naar iemands beroep)
-
Praat over studies
(Praat over studies)
-
Vraagwoorden (wie, wat, welk(e))
(Vraagwoorden (wie, wat, welk(e)))
Leerdoelen
-
Contactgegevens vragen en geven.
(Contactgegevens vragen en geven.)
-
Geven van en vragen naar adressen.
(Geven van en vragen naar adressen.)
-
Onvoltooid tegenwoordige tijd: regelmatige werkwoorden
(Onvoltooid tegenwoordige tijd: regelmatige werkwoorden)
-
Hoofdzinnen en ja/nee-vragen
(Hoofdzinnen en ja/nee-vragen)
Leerdoelen
-
Leer de delen van de dag.
(Leer de delen van de dag.)
-
Leer de namen van de 7 dagen van de week
(Leer de namen van de 7 dagen van de week)
-
Beschrijf je wekelijkse activiteiten.
(Beschrijf je wekelijkse activiteiten.)
-
Voorzetsels van tijd (in, om, op, voor,...)
(Voorzetsels van tijd (in, om, op, voor,...))
Leerdoelen
-
Praat over het weer
(Praat over het weer)
-
Basis weerwoordenschat
(Basis weerwoordenschat)
-
Onpersoonlijke werkwoorden
(Onpersoonlijke werkwoorden)
Leerdoelen
-
Leer de rangtelwoorden.
(Leer de rangtelwoorden.)
-
Rangtelwoorden
(Rangtelwoorden)
Leerdoelen
-
Leer de seizoenen en maanden.
(Leer de seizoenen en maanden.)
-
Beschrijf het weer in elk seizoen en elke maand.
(Beschrijf het weer in elk seizoen en elke maand.)
-
Geavanceerd: vertel wat je doet in welke maand van het jaar.
(Geavanceerd: vertel wat je doet in welke maand van het jaar.)
-
Toekomende tijd met 'gaan'
(Toekomende tijd met 'gaan')
Leerdoelen
-
Vraag en vertel de tijd
(Vraag en vertel de tijd)
-
Lees de klok
(Lees de klok)
-
Hoe zeg je de tijd?
(Hoe zeg je de tijd?)
Leerdoelen
-
De basisdata en feestdagen
(De basisdata en feestdagen)
-
Hoe formuleer je de datum?
(Hoe formuleer je de datum?)
Leerdoelen
-
Noem het voedsel dat we dagelijks consumeren.
(Noem het voedsel dat we dagelijks consumeren.)
-
Vertel wat je eet en drinkt.
(Vertel wat je eet en drinkt.)
-
Nevenschikkende voegwoorden (en, maar, of, want)
(Nevenschikkende voegwoorden (en, maar, of, want))
Leerdoelen
-
Praat over je dagelijkse routine.
(Praat over je dagelijkse routine.)
-
Praat over gewoontes.
(Praat over gewoontes.)
-
Wederkerende werkwoorden (zich wassen, zich scheren)
(Wederkerende werkwoorden (zich wassen, zich scheren))
Leerdoelen
-
Basisingrediënten voor koken
(Basisingrediënten voor koken)
-
Verplichtingen uitdrukken
(Verplichtingen uitdrukken)
-
Modale werkwoorden (moeten, kunnen, mogen)
(Modale werkwoorden (moeten, kunnen, mogen))
Leerdoelen
-
Stel en beantwoord vragen.
(Stel en beantwoord vragen.)
-
Leer de vraagwoorden.
(Leer de vraagwoorden.)
-
De uitspraak van ui, ou, eu, oe
(De uitspraak van ui, ou, eu, oe)
Leerdoelen
-
Praat over geld, valuta's en betaalmethoden.
(Praat over geld, valuta's en betaalmethoden.)
-
Vraag naar en zeg de prijs in een winkel.
(Vraag naar en zeg de prijs in een winkel.)
-
Bijwoorden van hoeveelheid (veel, weinig, genoeg,...)
(Bijwoorden van hoeveelheid (veel, weinig, genoeg,...))
Leerdoelen
-
Maak een boodschappenlijst voor dagelijkse voeding en drankjes.
(Maak een boodschappenlijst voor dagelijkse voeding en drankjes.)
-
Vraag een winkelmedewerker naar een product in de supermarkt.
(Vraag een winkelmedewerker naar een product in de supermarkt.)
-
Uitspraak van 'e', 'ee' en 'e'
(Uitspraak van 'e', 'ee' en 'e')
Leerdoelen
-
Beschrijf alledaagse kleding.
(Beschrijf alledaagse kleding.)
-
Vraag naar beschikbaarheid in een kledingwinkel.
(Vraag naar beschikbaarheid in een kledingwinkel.)
-
Vraag om uw maat.
(Vraag om uw maat.)
-
Persoonlijke voornaamwoorden: voorwerp (mij, jou, hem,...)
(Persoonlijke voornaamwoorden: voorwerp (mij, jou, hem,...))
Leerdoelen
-
Leer de basis lichaamsdelen kennen.
(Leer de basis lichaamsdelen kennen.)
-
Basiszinnen om uw gezondheid te beschrijven.
(Basiszinnen om uw gezondheid te beschrijven.)
-
Veel gebruikte onregelmatige werkwoorden
(Veel gebruikte onregelmatige werkwoorden)
Leerdoelen
-
Beschrijf het uiterlijk van mensen
(Beschrijf het uiterlijk van mensen)
-
Gebruik bijvoeglijke naamwoorden om mensen te beschrijven.
(Gebruik bijvoeglijke naamwoorden om mensen te beschrijven.)
-
Bijvoeglijke naamwoorden
(Bijvoeglijke naamwoorden)
Leerdoelen
-
Beschrijf de kleuren van gewone voorwerpen.
(Beschrijf de kleuren van gewone voorwerpen.)
-
Basis-, samengestelde en haarkleuren.
(Basis-, samengestelde en haarkleuren.)
-
Het uitdrukken van voorkeuren en afkeuren
(Het uitdrukken van voorkeuren en afkeuren)
Leerdoelen
-
Druk je basisemoties uit.
(Druk je basisemoties uit.)
-
Beschrijf de gevoelens van anderen.
(Beschrijf de gevoelens van anderen.)
-
Voorzetsels Om, door, aan, naar, met,...
(Voorzetsels Om, door, aan, naar, met,...)
Leerdoelen
-
Beschrijf smaak, geur, zicht, geluid en aanraking
(Beschrijf smaak, geur, zicht, geluid en aanraking)
-
Dingen vergelijken
(Dingen vergelijken)
-
Trappen van vergelijking
(Trappen van vergelijking)
Leerdoelen
-
Beschrijf vormen en figuren.
(Beschrijf vormen en figuren.)
-
Beschrijf basisobjecten.
(Beschrijf basisobjecten.)
-
Geef voorkeuren aan.
(Geef voorkeuren aan.)
-
Aanwijzende voornaamwoorden (deze, die, dit, dat)
(Aanwijzende voornaamwoorden (deze, die, dit, dat))
Leerdoelen
-
Leer het karakter van mensen te beschrijven.
(Leer het karakter van mensen te beschrijven.)
-
Praat over persoonlijkheden.
(Praat over persoonlijkheden.)
-
Negatie
(Negatie)
Leerdoelen
-
Druk uit wat je nodig hebt.
(Druk uit wat je nodig hebt.)
-
Vertel hoe je lichaam aanvoelt.
(Vertel hoe je lichaam aanvoelt.)
-
Verkleinwoorden
(Verkleinwoorden)
Leerdoelen
-
Uitdrukken van ziekte en pijn.
(Uitdrukken van ziekte en pijn.)
-
Leg je medische toestand uit bij de dokter.
(Leg je medische toestand uit bij de dokter.)
-
Bijwoorden Anders, graag, zo, heel,...
(Bijwoorden Anders, graag, zo, heel,...)
Leerdoelen
-
Beschrijf alle kamers en verdiepingen van een huis.
(Beschrijf alle kamers en verdiepingen van een huis.)
-
Een huur- of verkoopadvertentie van een huis begrijpen.
(Een huur- of verkoopadvertentie van een huis begrijpen.)
-
Gebruik van 'er' en 'daar'
(Gebruik van 'er' en 'daar')
Leerdoelen
-
Beschrijf het meubilair in je huis.
(Beschrijf het meubilair in je huis.)
-
Gebruik de plaatsbepalende voorzetsels om de locatie van meubels aan te geven.
(Gebruik de plaatsbepalende voorzetsels om de locatie van meubels aan te geven.)
-
Uitspraak van \"sch\", \"ch\", \"g\"
(Uitspraak van \"sch\", \"ch\", \"g\")
Leerdoelen
-
Beschrijf welke tafelgerei je nodig hebt.
(Beschrijf welke tafelgerei je nodig hebt.)
-
De tafel dekken om gasten te ontvangen.
(De tafel dekken om gasten te ontvangen.)
-
Voorzetsels van plaats (aan, in, onder,...)
(Voorzetsels van plaats (aan, in, onder,...))
Leerdoelen
-
Huishoudelijke en elektrische apparaten
(Huishoudelijke en elektrische apparaten)
-
Onbepaalde voornaamworden (ieder, elk, alles, wat, wie, allemaal)
(Onbepaalde voornaamworden (ieder, elk, alles, wat, wie, allemaal))
Leerdoelen
-
Leer de verschillende soorten accommodaties.
(Leer de verschillende soorten accommodaties.)
-
Neem contact op met een verhuurder of makelaar om een huis te huren.
(Neem contact op met een verhuurder of makelaar om een huis te huren.)
-
Zinnen verbinden met dus, omdat, want, ook
(Zinnen verbinden met dus, omdat, want, ook)
Leerdoelen
-
Leer de namen van gewone planten en bloemen in de tuin.
(Leer de namen van gewone planten en bloemen in de tuin.)
-
Beschrijf hoe je voor elke plant moet zorgen.
(Beschrijf hoe je voor elke plant moet zorgen.)
-
Zijn aan het + infinitief
(Zijn aan het + infinitief)
Leerdoelen
-
Leer de basisdieren (huisdieren)
(Leer de basisdieren (huisdieren))
-
Beschrijf de routines van je huisdier.
(Beschrijf de routines van je huisdier.)
-
Uitspraak van 'ij' en 'ei'
(Uitspraak van 'ij' en 'ei')
Leerdoelen
-
Beschrijf de locatie van diensten op een kaart.
(Beschrijf de locatie van diensten op een kaart.)
-
Vraag naar de openingstijden van een bepaalde dienst.
(Vraag naar de openingstijden van een bepaalde dienst.)
-
Het voltooid deelwoord met hebben/zijn
(Het voltooid deelwoord met hebben/zijn)
Leerdoelen
-
Vraag naar eten van het menu.
(Vraag naar eten van het menu.)
-
Reserveer een tafel in een restaurant.
(Reserveer een tafel in een restaurant.)
-
Voltooide deelwoorden als bijvoeglijk naamwoord
(Voltooide deelwoorden als bijvoeglijk naamwoord)
Leerdoelen
-
Leer de sporten
(Leer de sporten)
-
Praat over de sporten die je beoefent
(Praat over de sporten die je beoefent)
-
Bijwoorden van frequentie (soms, vaak, nooit, ...)
(Bijwoorden van frequentie (soms, vaak, nooit, ...))
Leerdoelen
-
Praat over je hobby's
(Praat over je hobby's)
-
Beschrijf activiteiten die je leuk vindt
(Beschrijf activiteiten die je leuk vindt)
-
Bijwoorden van tijd (nu, dan, morgen...)
(Bijwoorden van tijd (nu, dan, morgen...))
Leerdoelen
-
Koop een vervoerbewijs.
(Koop een vervoerbewijs.)
-
Beschrijf manieren van vervoer.
(Beschrijf manieren van vervoer.)
-
Voorzetsels van richting ( door, langs, naar, ...)
(Voorzetsels van richting ( door, langs, naar, ...))
Leerdoelen
-
Vraag om de weg in een stad
(Vraag om de weg in een stad)
-
Aan een vreemde de weg wijzen
(Aan een vreemde de weg wijzen)
-
Vraag naar het bestaan van een gebouw of dienst.
(Vraag naar het bestaan van een gebouw of dienst.)
-
Gebiedende wijs
(Gebiedende wijs)
Leerdoelen
-
Maak plannen met je vrienden voor vrijdagavond.
(Maak plannen met je vrienden voor vrijdagavond.)
-
Iemand uitnodigen voor een evenement.
(Iemand uitnodigen voor een evenement.)
-
Gebruik van zullen (voorstel, belofte, waarschijnlijkheid)
(Gebruik van zullen (voorstel, belofte, waarschijnlijkheid))
Leerdoelen
-
Praat over culturele evenementen in de stad.
(Praat over culturele evenementen in de stad.)
-
Ga naar het museum, een expositie, een muziekstuk...
(Ga naar het museum, een expositie, een muziekstuk...)
-
Woorden met een trema
(Woorden met een trema)
Leerdoelen
-
Beschrijf verschillende soorten vakanties.
(Beschrijf verschillende soorten vakanties.)
-
Maak en beschrijf je reisroute.
(Maak en beschrijf je reisroute.)
Leerdoelen
-
Noem verschillende soorten bagage.
(Noem verschillende soorten bagage.)
-
Beschrijf wat je hebt ingepakt en waarom.
(Beschrijf wat je hebt ingepakt en waarom.)
Leerdoelen
-
Boek en reserveer een kamer - per telefoon, e-mail en online.
(Boek en reserveer een kamer - per telefoon, e-mail en online.)
-
Begrijp hotel- en kamertypes.
(Begrijp hotel- en kamertypes.)
Leerdoelen
-
Het incheckproces voor uw vlucht: op de luchthaven en online.
(Het incheckproces voor uw vlucht: op de luchthaven en online.)
-
Vraag naar informatie over vluchtschema's en terminals.
(Vraag naar informatie over vluchtschema's en terminals.)
-
Door de beveiliging gaan en de veiligheidsinstructies begrijpen.
(Door de beveiliging gaan en de veiligheidsinstructies begrijpen.)
Leerdoelen
-
Huur een auto, fiets of scooter.
(Huur een auto, fiets of scooter.)
-
Beheer uw autoverzekering en storting.
(Beheer uw autoverzekering en storting.)
-
Haal en retourneer uw vervoermiddel.
(Haal en retourneer uw vervoermiddel.)
Leerdoelen
-
In- en uitchecken bij het hotel.
(In- en uitchecken bij het hotel.)
-
Vraag om wijzigingen of extra services tijdens uw verblijf.
(Vraag om wijzigingen of extra services tijdens uw verblijf.)
-
Meld eventuele problemen met betrekking tot uw verblijf bij de receptie.
(Meld eventuele problemen met betrekking tot uw verblijf bij de receptie.)
Leerdoelen
-
De stadskaart lezen.
(De stadskaart lezen.)
-
Informatie vragen bij het VVV-kantoor.
(Informatie vragen bij het VVV-kantoor.)
Leerdoelen
-
Meld gestolen of verloren voorwerpen bij het politiebureau.
(Meld gestolen of verloren voorwerpen bij het politiebureau.)
-
Hulp vragen met documenten bij de ambassade of het consulaat.
(Hulp vragen met documenten bij de ambassade of het consulaat.)
-
Bel de hulpdiensten.
(Bel de hulpdiensten.)
Leerdoelen
-
Navigeren door sociale zekerheid, werkvergunningen en papierwerk.
(Navigeren door sociale zekerheid, werkvergunningen en papierwerk.)
-
Ken uw verplichtingen en documentatie in het land.
(Ken uw verplichtingen en documentatie in het land.)
Leerdoelen
-
Bespreek wat je op televisie hebt gezien of op de radio hebt gehoord.
(Bespreek wat je op televisie hebt gezien of op de radio hebt gehoord.)
-
Tijduitdrukkingen voor recente gebeurtenissen.
(Tijduitdrukkingen voor recente gebeurtenissen.)
Leerdoelen
-
Ken de namen van de hulpdiensten.
(Ken de namen van de hulpdiensten.)
-
Bellen en adviseren over situaties.
(Bellen en adviseren over situaties.)
Leerdoelen
-
Leer over het onderwijssysteem van het land.
(Leer over het onderwijssysteem van het land.)
-
Vertel over je tijd op school en jeugdherinneringen.
(Vertel over je tijd op school en jeugdherinneringen.)
Leerdoelen
-
Een bankrekening openen.
(Een bankrekening openen.)
-
Doe (online) aankopen.
(Doe (online) aankopen.)
-
Ken verschillende betaalmethoden.
(Ken verschillende betaalmethoden.)
Leerdoelen
-
Praat over je universitaire studie of doelen.
(Praat over je universitaire studie of doelen.)
-
Ken de woordenschat over hoger onderwijs.
(Ken de woordenschat over hoger onderwijs.)
-
Leer het hoger onderwijssysteem van je nieuwe land kennen.
(Leer het hoger onderwijssysteem van je nieuwe land kennen.)
Leerdoelen
-
Maak kennis met de basisoverheidsinstellingen van het land.
(Maak kennis met de basisoverheidsinstellingen van het land.)
-
Praat over verkiezingen en stemmen.
(Praat over verkiezingen en stemmen.)
Leerdoelen
-
Koop (online) kaarten voor een festival, concert, musical,...
(Koop (online) kaarten voor een festival, concert, musical,...)
-
Praat over muziekinstrumenten en je favoriete genre.
(Praat over muziekinstrumenten en je favoriete genre.)
Leerdoelen
-
Nodig je vrienden thuis uit en ontvang ze.
(Nodig je vrienden thuis uit en ontvang ze.)
-
Organiseer een dinerfeest, spelletjesavond of andere activiteit.
(Organiseer een dinerfeest, spelletjesavond of andere activiteit.)
Leerdoelen
-
Leer de namen van de boerderijdieren.
(Leer de namen van de boerderijdieren.)
Leerdoelen
-
Bestel een cadeau in de winkel of online.
(Bestel een cadeau in de winkel of online.)
-
Onderhandel over een prijs en verpakking.
(Onderhandel over een prijs en verpakking.)
Leerdoelen
-
Veelvoorkomende hemellichamen.
(Veelvoorkomende hemellichamen.)
-
Druk bewondering en afkeer uit.
(Druk bewondering en afkeer uit.)
Leerdoelen
-
Beschrijf verschillende landschappen en dieren.
(Beschrijf verschillende landschappen en dieren.)
-
Organiseer een familieactiviteit in een attractiepark.
(Organiseer een familieactiviteit in een attractiepark.)
Leerdoelen
-
De windrichtingen.
(De windrichtingen.)
-
De zeebeschrijving en de kaart van de planeet.
(De zeebeschrijving en de kaart van de planeet.)
Leerdoelen
-
Nodig vrienden en familie uit voor een wandeling of een klein ommetje.
(Nodig vrienden en familie uit voor een wandeling of een klein ommetje.)
-
Woordenlijst over landschappen en wandelen.
(Woordenlijst over landschappen en wandelen.)
Leerdoelen
-
Praat over hygiëneproducten en -routines.
(Praat over hygiëneproducten en -routines.)
-
Leg uit welke hygiëneproducten je in de winkel wilt.
(Leg uit welke hygiëneproducten je in de winkel wilt.)
Leerdoelen
-
Zoek en vind privélessen.
(Zoek en vind privélessen.)
-
Schrijf je in bij een lokale academie van jouw interesse.
(Schrijf je in bij een lokale academie van jouw interesse.)
Leerdoelen
-
Vraag om een specifiek menu.
(Vraag om een specifiek menu.)
-
Bestel afhaalmaaltijden.
(Bestel afhaalmaaltijden.)
Leerdoelen
-
Praat over je dieet en (on)gezonde gewoontes.
(Praat over je dieet en (on)gezonde gewoontes.)
-
Plan je wekelijkse menu.
(Plan je wekelijkse menu.)
Leerdoelen
-
Bespreek je dagelijkse vervoer.
(Bespreek je dagelijkse vervoer.)
-
Bespreek verschillende soorten transport.
(Bespreek verschillende soorten transport.)
Leerdoelen
-
Praat over je favoriete outfit.
(Praat over je favoriete outfit.)
-
Beschrijf je outfit en mode.
(Beschrijf je outfit en mode.)
Leerdoelen
-
Bespreek de voordelen van lichaamsbeweging en sporten.
(Bespreek de voordelen van lichaamsbeweging en sporten.)
-
Praat over je dagelijkse bewegingsroutines
(Praat over je dagelijkse bewegingsroutines)
Leerdoelen
-
Bespreek een advertentie voor een huis of appartement die je zojuist hebt gezien.
(Bespreek een advertentie voor een huis of appartement die je zojuist hebt gezien.)
-
Bespreek de aankoop van een nieuw huis of appartement.
(Bespreek de aankoop van een nieuw huis of appartement.)
Leerdoelen
-
Praat over een boek, sprookje of gedicht dat je hebt gelezen.
(Praat over een boek, sprookje of gedicht dat je hebt gelezen.)
-
Vraag naar een boek of auteur in de bibliotheek.
(Vraag naar een boek of auteur in de bibliotheek.)
Leerdoelen
-
Praat over je bucketlist en toekomstplannen
(Praat over je bucketlist en toekomstplannen)
Leerdoelen
-
Praat over plannen en ambities voor de toekomst
(Praat over plannen en ambities voor de toekomst)
-
Praat over je relaties en gezinsplannen
(Praat over je relaties en gezinsplannen)
Leerdoelen
-
Plannen bespreken voor het starten van een bedrijf.
(Plannen bespreken voor het starten van een bedrijf.)
-
Uit welk bedrijf je zou starten als je moedig genoeg was.
(Uit welk bedrijf je zou starten als je moedig genoeg was.)
Leerdoelen
-
Praat over activiteiten en veranderingen in levensstijl nadat je met pensioen bent gegaan.
(Praat over activiteiten en veranderingen in levensstijl nadat je met pensioen bent gegaan.)
-
Praten over lopende acties in de toekomst.
(Praten over lopende acties in de toekomst.)
Leerdoelen
-
Verstuur en ontvang berichten.
(Verstuur en ontvang berichten.)
-
E-mail en internet.
(E-mail en internet.)
Leerdoelen
-
Maak en verstuur je cv.
(Maak en verstuur je cv.)
-
Gebruik vacaturewebsites om naar een baan te zoeken.
(Gebruik vacaturewebsites om naar een baan te zoeken.)
Leerdoelen
-
Het voeren van een sollicitatiegesprek
(Het voeren van een sollicitatiegesprek)
-
Meewerkend voorwerp
(Meewerkend voorwerp)
Leerdoelen
-
Woordenschat over teams en rollen
(Woordenschat over teams en rollen)
-
Opdrachten geven met meewerkend voorwerp
(Opdrachten geven met meewerkend voorwerp)
Leerdoelen
-
Leer basiswoordenschat voor debatteren
(Leer basiswoordenschat voor debatteren)
-
Instemming en onenigheid uiten
(Instemming en onenigheid uiten)
Leerdoelen
-
Geef je mening
(Geef je mening)
-
Basiszinnen leren om standpunten te bespreken
(Basiszinnen leren om standpunten te bespreken)
Leerdoelen
-
Woordenschat over organisatiestructuur
(Woordenschat over organisatiestructuur)
-
Bevelen geven
(Bevelen geven)
Leerdoelen
-
Dagelijkse kantoorvocabulaire
(Dagelijkse kantoorvocabulaire)
-
Woordenschat van werken op afstand
(Woordenschat van werken op afstand)